Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transfer mezi matematikou a hudbou ve výuce matematiky
Kovačová, Petra ; Zamboj, Michal (vedoucí práce) ; Beran, Filip (oponent)
Transfer mezi matematikou a hudbou ve výuce matematiky ABSTRAKT Tato diplomová práce je zaměřená na problematiku transferu mezi matematikou a hudbou a jeho využití v hodinách matematiky na základní škole. Cílem práce je vytvořit sadu úloh mezipředmětového charakteru zaměřených na iniciaci transferu mezi matematikou a hudbou a skrze výukový experiment identifikovat, zda u žáků při jejich řešení transfer skutečně probíhá a za jakých podmínek. Dalším cílem této práce je určit, jakou roli v tomto procesu hraje učitel. Konkrétně se práce soustředí na přenos znalostí mezi oblastmi souřadnicových sítí, symetrií a melodií tvořených dvojzvuky, dále mezi počítáním se zlomky a tvorbou tónů pomocí zkracování struny. V práci jsou popsány vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace a Hudební výchova, jejich charakteristika podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a možnosti jejich propojení v rámci mezipředmětových vztahů, průřezových témat a integrované výuky. Dále je rozpracována samotná problematika transferu a jeho druhů. V poslední kapitole teoretické části jsou vysvětleny hudební a matematické pojmy potřebné pro řešení úloh v druhé části práce. V rámci praktické části byly vytvořeny přípravy na dvě vyučovací hodiny zaměřené na spouštění a testování transferu mezi matematikou a hudbou, které...
Různé pojetí výuky osové souměrnosti na ZŠ
Bečanová, Veronika ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
Cílem práce je popsat a porovnat dvě pojetí výuky osové souměrnosti na základních školách. Na základě studia odborné literatury jsou zde tyto způsoby výuky osové souměrnosti popsány, porovnán jejich přínos z pohledu žáků i náročnost příprav z hlediska učitele. Hlavním cílem praktické části práce bylo připravit, realizovat a zhodnotit vlastní výuku osové souměrnosti ve dvou třídách a zároveň ji porovnat s jiným pojetím výuky v dalších dvou třídách 6. ročníku. Práce se tedy zabývá výukou osové souměrnosti obsahující některé prvky konstruktivistického stylu výuky ve třídách, v kterých žáci nemají s touto metodou zkušenosti. Samotná výuka se skládala z vlastních aktivit a úprav pracovních listů, které byly následně žáky použity a zhodnocena jejich smysluplnost. Hodiny byly hodnoceny na základě audiozáznamů, vlastních poznámek, záznamů řešení žáků a rozhovorů s asistentkou učitele, výstupy pak pomocí pre-testu a post-testu. Výsledky naznačily, že hodiny s prvky konstruktivistické výuky by mohly být pro žáky přínosnější než hodiny vedené transmisivně. Žáci označili výuku za atraktivnější a to se projevilo i na lepším osvojení znalostí propojených s osobní zkušeností žáků. V práci jsou také navrženy změny experimentální výuky a další připomínky pro práci s experimentálními třídami. KLÍČOVÁ SLOVA osová...
Rozvíjení matematických znalostí a dovedností ve volnočasových aktivitách
Bartlová, Helena ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Práce je zaměřena na rozvíjení matematických znalostí a dovedností ve volnočasových ak- tivitách. Teoretická část práce je věnována volnému času, pedagogice volného času, výcho- vě mimo vyučování - jejím obsahu, funkcím a požadavkům na realizaci výchovy mimo vyučování. Dále je tato část práce věnována problematice motivace a jejímu využití ve volnočasových aktivitách, zabývám se v ní i rozvíjení matematických poznatků v rámci volnočasových aktivit. Na základě uvedených informací a vlastních zkušeností jsem vytvořila a zde uvedla zásady pro přípravu volnočasových aktivit, které rozvíjejí matematické znalosti a dovednosti. Následuje sbírka aktivit vhodných pro volný čas, které rozvíjejí poznatky z geometrie, aritmetiky, algebry, logické myšlení či geometrickou představivost. Sbírka ob- sahuje aktivity vhodné pro odpočinkovou, rekreační i zájmovou činnost. V praktické části je zařazena případová studie aktivity " Aplikace na textil", která se věnuje upevňování a rozvíjení poznatků o osové souměrnosti v rámci volnočasového kroužku šití. Případová studie ověřovala, zda účastníci při této aktivitě rozvíjí poznatky o osové sou- měrnosti, zda aktivita respektuje požadavky na...
Tvorba a užití materiálů pro výuku matematiky základní školy v prostředí programu GeoGebra
KOŠAŘOVÁ, Monika
Přesto, že program GeoGebra je na základních školách známý, jeho online podoba na webových stránkách geogebra org je téměř nevyužívána. Tato bakalářská práce s názvem Tvorba a užití materiálů pro výuku matematiky základní školy v prostředí programu GeoGebra představuje možnosti, které jsou nabízeny v online světě. Je zaměřena především na tvoru materiálů, dynamických appletů, jednotlivých pracovních listů a jejich následné seskupení do tzv. GeoGebra knih. Dále se práce zabývá sdílením materiálů prostřednictvím tzv. Skupin a ukázkami možností, které nabízí. Součástí této práce je mnou vytvořená kniha Tvorba a užití materiálu v programu GeoGebra na ZŠ dostupná na webu geogebra.org. Vybraná témata jsou zaměřena na druhý stupeň základních škol. Výsledná práce poskytuje čtenářům návod na tvorbu materiálů a využití online služeb programu GeoGebra při výuce matematiky.
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky na ZŠ a SOU, vybrané kapitoly - procenta, osová souměrnost
KRÁTKÁ, Lenka
Ve své diplomové práci se zabývám procenty a osovou souměrností a jejich výukou s využitím počítače. Konkrétně se jedná o výuku pomocí interaktivní tabule. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám různými metodami výuky, možnostmi využití počítačů ve výuce a také možnostmi interaktivní tabule obecně. Druhou část tvoří mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli a jejich aplikace ve výuce žáků 2. ročníku středního odborného učiliště. V závěru jsou potom uvedeny výsledky a poznatky, které jsem během této výuky získala.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.